Amb l’objectiu d’establir criteris clars i unificats en aquells aspectes on hi pugui haver divergència d’interpretacions respecte la normativa vigent, des del CAFGi hem creat una comissió per vetllar per a una gestió més clara i eficient.
Així, la nova Comissió d’Unificació de Criteris (CUC), té la voluntat d’elaborar unes pautes clares per a les persones col·legiades davant dels dubtes que sorgeixen en la seva tasca diària, tant en l’àmbit legal com en aspectes més pràctics i tècnics de la gestió de comunitats i lloguers. Així ho explica el responsable de la comissió, Marc Gironès Durban: “Des de la CUC ens encarregarem de definir postures clares sobre diverses temàtiques. Ara, per exemple, estem analitzant en profunditat dues qüestions de gran rellevància com són la deducció de l’IVA suportat en despeses comunes i extraordinàries, i la prevenció de riscos laborals en la subcontractació d’activitats pròpies (CAE)”. Així, a partir de la consulta vinculant de la Direcció General de Tributs (V0027 de 3 de gener de 2014), es definirà la postura que ha de prendre l’administrador/a i la manera de gestionar els requeriments documentals de la propietat, i pel que fa a la prevenció de riscos laborals, es plantejarà com ha de procedir l’administrador/a en relació amb les comunitats per garantir el compliment de la normativa en matèria de seguretat i salut laboral.
En aquesta línia, i donada la relació directa entre els criteris i les consultes jurídiques que es realitzen habitualment, es publicarà periòdicament una selecció de les consultes més rellevants a la web del CAFGi.
Amb aquesta iniciativa, el Col·legi reafirma el seu compromís en facilitar eines a les persones col·legiades per a una gestió més eficient, segura i unificada.