Col·legi d’Administradores i Administradors de Finques de Girona

Col·laborem amb el servei d’Habitatge de la Diputació de Girona per a millorar el coneixement i els serveis relacionats amb les comunitats de propietaris

La col·laboració té per objectiu la formació i assessorament en la millora de les comunitats de propietaris al cos tècnic i al personal administratiu dels serveis d’habitatge dels ajuntaments i els consells comarcals. Amb aquesta voluntat, i després que l’any passat i en el marc d’un  conveni de col·laboració establert amb la Diputació de Girona, s’elaborés conjuntament una guia per millorar la gestió de les comunitats de propietaris, enguany les dues institucions s’han reunit amb la demarcació de Girona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) i el Col·legi d’Arquitectura Tècnica de Girona (CATGi) per ampliar i actualitzar la Guia de Manteniment d’Edificis editada el 2012. 

La col·laboració amb la Diputació de Girona neix el març del 2024 amb l’organització de formació i edició de material, i posteriorment, el mateix 2024 la Diputació de Girona va contractar al CAFGi un assessorament específic en la resolució de dubtes a comunitats de propietaris als quals diferents ens locals participaven. Ara, el servei d’Habitatge de la Diputació de Girona continua i amplia la formació als ens locals i assessorament en la millora de les comunitats de propietaris en habitatge i per aquest motiu continuarà comptant amb la participació de la Comissió de Responsabilitat Social (RSC) del propi CAFGi

La formació tècnica específica en comunitats de propietaris té com a objectiu proporcionar un marc especialitzat pels tècnics de les administracions locals de la demarcació de Girona i millorar la qualitat dels serveis.

Pel que fa a l’assessorament específic a experiències dels ens locals, se segueix amb una recollida d’informació prèvia a través de la fitxa bàsica generada el passat 2024 per a l’acompanyament de resolució de dubtes relacionats amb les comunitats de propietaris. Aquest assessorament genèric neix amb la finalitat d’augmentar el coneixement de les comunitats de propietaris a les quals formen part els ens locals amb habitatge amb propietat de la demarcació de Girona.

Pel que fa al Programa de Comunitats de la Diputació de Girona, el CAFGi forma part d’una Comissió tècnica de valoració dels casos a tractar en el programa a través de l’assistència de reunions on es comenten diferents aspectes de les actuacions de gestió tècnica jurídica o econòmica recollits en el programa de la Diputació de Girona.

A la reunió duta a terme el passat 8 de juliol entre les institucions signants del conveni,  CAFGi i Diputació de Girona, juntament amb la demarcació de Girona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) i el Col·legi d’Arquitectura Tècnica  de Girona (CATGi) com a col·laboradors externs, es va decidir treballar per a l’ampliació i actualització de la Guia de Manteniment d’Edificis editada el 2012.  

Formació en el marc del Servei d’assessorament a comunitats de propietaris per als ens locals

Aquest juny s’ha realitzat la primera càpsula formativa amb l’assistència de vint participants de diferents ens locals i es van poder resoldre molts dubtes en relació a la participació i gestió jurídica de la comunitat de propietaris.

Les properes formacions es faran els mesos de setembre on es tractarà la mediació i convivència i el mes de novembre on s’abordaran els aspectes tècnics.

La problemàtica de l’habitatge s’ha situat com a principal preocupació de la ciutadania. Aquest fet ha acabat confirmant el posicionament central en l’agenda pública de les polítiques d’habitatge. La demanda exclosa del mercat privat no para d’augmentar i els serveis locals d’habitatge i els ens locals sense serveis tenen cada cop més aspectes a gestionar relacionats amb l’habitatge destinats a polítiques socials. 

A més a més, amb el compliment dels objectius del Pla Territorial Sectorial d’Habitatge els ens locals han d’augmentar el parc d’habitatges públics i com a conseqüència els usuaris dels serveis d’habitatge. Aquest fet hauria de comportar un augment de recursos per a la gestió del parc i el servei a les persones, però l’emergència habitacional continua abastant gran part de la dedicació dels serveis.